سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به دوستی آن که دین ندارد، شادی نمی توان کرد . [امام علی علیه السلام]
وبلاگ شخصی مهدی جمشیدی
 
 RSS |صفحه اصلی |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
روابط عمومی اسلامی

 

پیامبر اسلام (ص)آموزگار روابط عمومی در جهان است

روابط عمومی اسلامی بایستی مبتنی بر اخلاق + ارتباط باشد زیرا در پیشینه و فرهنگ این مکتب نتیجه نهایی " ارتباط بدون اخلاق " عادلانه نیست و کارگزاران روابط عمومی بایستی در تمامی مراحل فراگرد ارتباطی مفهوم اخلاق را فراموش نکنند و آن را بعنوان وجه ممتاز ارتباطات اسلامی مورد تایید و تاکید قرار دهند.
کارگزار روابط عمومی بایستی با دقت تمام به سخنان مردم گوش دهد و حتی الامکان در اولین فرصت پاسخگوی ارباب رجوع باشد . او باید با تواضع با مردم گفتگو کند و هیچگونه تبعیض رفتار یا گفتاری در بین آنان قائل نشود.

کارگزار روابط عمومی بایستی راههای ارتباطی بین مردم و مسئولان را به نحو شایسته ای تسهیل کند و تلاش کند اهمیت پاسخگوی به مردم را برای مسئولان تبین سازد.کارگزار روابط عمومی بایستی تمامی موانع ارتباطی مسئولان با مردم و مردم با مسئولان را شناسایی و نسبت به رفع آنها کوشش کند.کارگزار روابط عمومی بایستی مردم را نسبت به حقوق خودشان آگاه کند و راههای دستیابی به این حقوق را به آنان نشان دهد.کارگزار روابط عمومی بایستی سیستمهای ارتباطی را بطور مستمر بهبود بخشد تا آثار سوء رفتاری و گفتاری به حداقل برسد و این آثار منفی گسترش نیابد. بلکه ارتباطات همراه با رفتارهای محترمانه هر روز بیشتر اهمیت پیدا کند و احترام بعنوان مسئولیتی اجتماعی برای تک تک افراد جامعه در هر رده و سطحی مهم تلقی شود و با هر رفتار و گفتار خود به توسعه فرهنگی ( بالطبع اخلاقی) کمک کنند.روابط عمومی اسلامی باید " راز دار باشد نه افشاء گر " برخی روابط عمومی ها خود را به جای روزنامه نگاران می پندارند.

روابط عمومی اسلامی : عدالت محور است نه مصلحت اندیش . به این می نگرد که " چه گفته می شود نه اینکه چه می گویند ". روابط عمومی اسلامی ، مدیریت ارتباطات مشتری است مدیریت اخلاق گفتگو ،مدیریت تکامل اخلاقی که خود را در رفتار و گفتار تک تک مشتریان ، تک تک کارکنان و تک تک مدیران نشان می دهد.



نظر دهید ()
نویسنده : مهدی جمشیدی
لیست یادداشتها

در آینده زندگی کن!
فقط یه راه هست که در مسیر قرار بگیری!
فقط یه راه هست که دانا بشی!
فقط یه راه هست که احمق نباشی!
با هیچ کس راز مگوی
[عناوین آرشیوشده]